Detaljhandel

En personligare shoppingupplevelse

Under 2014-2105 ökade användandet av beacon-tekniken explosionsartat i svenska detaljhandelskedjor och det är en utveckling som med all säkerhet kommer hålla i sig. Detaljhandelskunder tillhör idag den mest teknikkunniga publiken och nyckeln till ökad kundkontakt handlar om en personalisering av handelsupplevelsen.

wibrick™ utgör en enorm potential i att förbättra och göra shoppingupplevelsen mer personlig och unik. Butiker kan nu, på ett helt nytt sätt, inspirera kunder när de handlar eller passerar lokalen, eftersom tekniken ger kunden tillgång till omedelbar produktinformation och skräddarsydda personliga erbjudanden i dennes smartphone.

Informationen är också möjlig att anpassa efter kundens intressen och köphistorik, eftersom wibrick™ kan generera nyttiga kunddata med värdefulla insikter. Funktionen hjälper såväl framtida leverans av god realtids-information till kunden som optimering av butikens yta och förbättrad effektivitet av sälj- och lagerhantering.

Öppningsfrekvensen för meddelanden skickade via beacon är generellt betydligt högre än för traditionell mobilannonsering. Undersökningar visar också att lösningen ses som ett mervärde av kunderna. Genom förhöjd kundupplevelse kan wibrick™ skapa mer lojala kunder som återkommer och handlar mer.

I butiken

wibrick™ kan kompensera för din butiks fysiska begränsningar som försvårar information via skyltar och affischer, eftersom vår beacon är diskret och inte tar någon större plats.

Hälsa dina kunder välkomna med personliga erbjudanden i entrén. Runt i affären anpassar du dina erbjudanden och rabatter så att de når kunden när denne befinner sig nära en produkt eller en viss hylla. I exempelvis klädaffären kan kunden få information om vad skyltdockorna har på sig, information om produkterna och var de finns i butiken samt direktlänkar till produkten i e-butiken (om kunden vill gå hem och fundera).
Kunderna kan också guidas genom butiken eller få anpassad information när de besöker en viss avdelning i butiken. Du kan också erbjuda rabattkuponger till dina kunder efter köp, som de kan dela med sig av till sina vänner.

Med wibrick™ är det även möjligt för kunden att dela en produkt eller ett erbjudande i sociala medier och därmed aktivera kunder som inte fysiskt befinner sig i butiken.
Skapa lojala kunder genom att belöna dem och gör det lättare för dem att främja och bjuda in nya människor till din butik.

detalj