Restaurang

wibrick™-teknologin har alla förutsättningar att revolutionera restaurangnäringen och
iBeacons kan placeras var som helst i en restaurang; i entrén, i baren osv.

Digital marknadsföring av din restaurang

Inledningsvis kan du testanvända wibricks™ funktioner för din restaurang genom att skicka marknadsföringsmeddelanden, såsom specialerbjudanden och kampanjer. Detta är ett betydligt enklare och effektivare sätt än att exempelvis låta anställda locka in kunder med stora skyltar eller flyers.

Med den uppsjö av matställen som finns idag så kan valet av restaurang vara en av de svåraste och mest frustrerande aspekterna av att gå ut och äta. Här finns det med andra ord ett bra läge att positionera sig gentemot konkurrenterna. Föreställ dig exempelvis att du blir sugen på lunch och helt plötsligt får ett push-meddelande i din telefon med ett erbjudande om 15 % rabatt på en närliggande restaurang? En sådan typ av relevant interaktion kan vara avgörande för var du väljer att äta din lunch.

Låt gästerna förutse och njuta av väntetiden

Ingen gillar att vänta länge på maten väl sittandes vid sitt bord på restaurangen.
Eftersom vi lever i en värld där allt förväntas gå snabbt, kan kunder lätt bli irriterade om de inte får sin mat inom förväntad tid. Men om man wibrick™-utrustar varje bord, kan gästerna omedelbart få användbar information som gör deras middagsupplevelse roligare så snart de satt sig. Här kan de få en mer utförlig presentation av såväl mat som dryck samt eventuella specialerbjudanden. Dessutom kan man erbjuda dem vägbeskrivning till badrum och bar, eller kanske en kort presentation av köks- och serveringsteamet. Funktionen gör det möjligt för kunderna att omedelbart börja surfa på menyn och eventuellt börja beställa drycker eller aptitretare utan dröjsmål.

Förbättrad kundkännedom

Eftersom wibrick™ samlar in statistik om kampanjer, besök och flödesinformation kan restauranger justera sina menyer och kampanjer för att motsvara gästernas behov och önskemål. Restaurangen kan således också skräddarsy servicekoncept utifrån sina gästers önskan om självbetjäning. När wibrick™ används med måtta och på ett lämpligt sätt, kan man engagera kunder på ett mer strategiskt och effektivt vis som ger en mer tillfredställande kundupplevelse och en, i slutändan, ökad kundfrekvens.

Personligare restaurangupplevelse

wibrick™ gör det möjligt för alla typer av restauranger att leverera en mer personlig och genomtänkt upplevelse till sina gäster. Personalen kan välkomna kunden genom att tilltala hen vid dennes förnamn och anpassa erbjudanden efter tidigare beställningar. Den stora vinsten med wibrick™ bygger på den enkla principen, att skapa mer engagerande, spännande och interaktiva upplevelser för dina gäster.

festival