Turism


Flexibiliteten i wibrick™ lämpar sig mycket bra för alla former av turistaktiviteter. Såväl hotellkedjor och nöjesfält som djurparker, gästhamnar, restauranger och caféer med flera kan öka kundlojaliteten genom förenklad beställning, gästplatsinformation, informationsfilmer, kampanjhantering och mycket mer.

Förhöjd hotellvistelse

På hotellet ger wibrick™ förutsättningar till helt nya upplevelser med anpassade tjänster efter olika gästers behov. Ge gästen en unik inblick i stadens gömda pärlor, rekommendera något från hotellrestaurangens meny eller informera om allt från utcheckning till hotellpoolens öppettider.

Turistguidning för alla aktiviteter

På nöjesfältet kan besökarna få hjälp att orientera sig och erbjudas underhållning vid köernas ofta långa väntetid. Liseberg i Göteborg har använt den här tekniken sen 2014 vilket resulterat i stor kundnöjdhet.
På stranden kan badgäster visas väderinfo, närmaste kiosk och kartor över viktiga platser. Här kan också informeras om livräddning, polis, läkare och apotek.
Skidorterna kan använda sig av wibrick™ för att informera om skidliftar och ge rekommendationer om hur man undviker lavinfara osv.

Bättre reseservice

Flygplatser och alla andra resecentrum kan erbjuda information om olika sorters service runt incheckning, boarding, försäljning och eventuell övernattning. Resenärerna kan också få information om allt som rör tider, priser och alternativa resesätt med mera.
Med hjälp av telefonens språkinställningar kan wibrick™ informera användaren på rätt språk.

turism