Upplevelser

På arenan

Som arrangör av exempelvis konserter eller idrottsevenemang kan du med hjälp av wibrick™ visa kartor som förklarar hur besökaren hittar till toalett och servering, från den plats där de sitter, utan att behöva använda telefonens GPS. Såväl supportershop som kafeteria och pub kan presentera relevant individuell information, som exempelvis rabatter och paketpriser, när besökaren närmar sig.

I biosalongen

På biografen kan besökaren få erbjudanden eller information om vilka filmer som går just nu och i vilken salong. Biobesökaren kan också få förhandsinformation om själva filmen, skådespelarna och även se trailers med mera. Kanske plingar det också till med erbjudanden om rabatterade popcorn och läsk eller möjlighet att se någon annan film till halva priset?

Flexibla museibesök

Museet kan leverera information som är specifik för en särskild avdelning, ge ytterligare detaljerade beskrivningar, kuriosa eller videoklipp om ett utställningsföremål. Museipersonalen kan också sätta ihop guidade utställningar för sina besökare, med speakerljud och bakgrundsbilder, oavsett var dessa är i byggnaden och vilken väg de väljer. Utställningarna kan med andra ord förvandlas till uppkopplade, flexibla upplevelseytor, helt i linje med behoven hos den ständigt uppkopplade medborgaren. Dessutom kan museet välja att aktivera en kundenkät när besökaren lämnar museet för att få feedback på besöket.

Självklart kan museer såväl som andra upplevelseplatser också utnyttja och förhöja människors väntetid i exempelvis köer. Kanske går det att erbjuda besökarna något roligt att läsa, en reklamfilm eller information om en ny produkt eller tjänst.

Målet är förstås att besökarna ska få en bättre helhetsupplevelse genom att wibrick™ interagerar med kunderna på ett helt nytt och intuitivt sätt. Möjligheterna är oändliga!

festival