Aktivering i Stockholm använder wibrick

Vår kund, Aktivering i Stockholm, hjälper företag och organisationer i förändringsarbetet med att gå från strategi till handling.

Under hösten placerade Aktivering ut wibrick iBeacons i ett större företags nya kontorslokaler för att engagera och guida medarbetare och besökare. Via wibricks iBeacons, ger Aktivering en digital rundtur på flera språk där du som medarbetare får mer information om lokalerna, dess funktioner, tanken bakom lokalerna och utformningen. När en besökare närmar sig en plats med en wibrick hot spot, visar wibricks app på besökarens smartphone eller surfplatta den information som finns tillgänglig i form av bild, text, video eller med en speakerröst som berättar mer om platsen de är på eller vad de ser framför sig.

Aktiverings kund är mycket nöjda med lösningen och har beslutat att låta banan sitta uppe längre planerat för att fler ska få möjlighet att ta del av lösningen.

WiBrick har fått förstärkning!

aaI början av januari 2017 började Anette Andersson arbeta som projektledare på WiBrick. Anette kommer även arbeta med kundleveranser och finnas som resurs vid en del till systerbolaget Widecos projekt.

Anette har en lång och gedigen bakgrund inom olika branscher, alltid med inriktningen sälj- och kundkontakt. Senast kommer Anette från VGR (Västra götalands regionen) där hon arbetade som koordinator.

Så här säger Anette själv om sin nya tjänst:

” Jag är glad över att få möjligheten att arbeta med en spännande produkt och koncept tillsammans med sköna kollegor.

Att dessutom få vara en del av ett snabbt snurrande kugghjul i denna redan nu fartfyllda resa som påbörjats med till synes oändliga möjligheter är riktigt kul. ”

Välkommen Anette säger vi!

 

Borås Bil gruppen satsar på wibrick

carVi hälsar Borås Bil gruppen välkomna som kund hos Wibrick. Borås Bil gruppen består av Borås Bil, Kinna Bil och Bogesunds Bil fördelat på 4 anläggningar och en omsättning på 1,2 miljarder kr. De är återförsäljare av Volvo, Ford, Renualt och Dacia.

Wibricksystemet kommer i ett första steg att installeras i Boråsanläggningen lagom till Öppethelgen fredag 3-5 februari. Helgen är det riktiga startskottet för årets stora kampanjer och nyheter. Ett stort fokusområde kommer att vara nya Volvo V90 Cross Country.

Tillsammans med Wibrick så kommer Borås bil att ha unika erbjudanden för de kunder som besöker anläggningen.

”Med Wibrick skall vi förhöja upplevelsen för våra besökare samt att kunna ge dem platsbaserad och relevant information beroende på var de befinner sig” säger Linda Lindström som är Marknadssamordnare på Borås Bil gruppen.

”Besökarna skall kunna fördjupa sig i detaljerad information om våra produkter och kunna ta del av erbjudanden. Systemet ger oss också en möjlighet att få ut mer information om vad besökarna är mest intresserade av och hur de rör sig i våra lokaler” säger Linda.

Besökarna har också möjlighet att i efterhand komma åt den information och kampanjer som de valde att titta på under besöket.

Besök gärna Borås Bil Öppethelg fredag 3-5 februari för att uppleva wibrick och få unika erbjudanden!

Ny Wibrick Premium Partner!

Wibrick välkomnar R3 i Wibricks Partner Program!r3

R3 är en reklambyrå baserad i Borås som Wibrick har samarbetat med sedan starten. R3 har vunnit sina kunders förtroende med sitt sätt att kommunicera, sköna attityd och genom att tillsammans med kunderna hitta målet att skapa snygga, effektiva kommunikationslösningar som genererar bättre affärer och resultat för kunden.

R3 kommer vara en mycket stark partner till Wibrick, och för de Wibrick kunder som behöver guidning eller hjälp med lösningar.
http://r-3.se/

Nu lanserar vi wibrick 2.0!

Nu lanserar vi vår uppdaterade wibrick plattform! wibrick2

En viktig milstolpe är nådd! Vi har jobbat hårt under 6 månader med att uppgradera och föra in nya funktioner i wibrick systemet. Vi har byggt om wibrick CMS webbportal från grunden, gjort den betydligt mer användarvänlig och effektiv, framförallt när det gäller hantering av kampanjer. Vi har även lagt in ett brett språkstöd i både CMS och app.

Vi har även utvecklat nya webbmallar och har nu stöd för ljudguidning med fjärrkontroll och språkstöd i systemet.

wibrick appen är också uppdaterad för både iOS och Android. Ny design och ny meny med fler möjligheter. Vi har bland annat fört in något vi kallar för kampanjkort, som möjliggör att du kan både visa, favoritmarkera och dela en kampanj i efterhand – även till dem som inte har wibrickappen installerad än.

Vi har också lagt väldigt mycket tid på att anpassa och optimera appen för att snabba upp visning av olika kampanjer när du rör dig bland många wibricks enheter på ex ett museum. vi har även flera nya mallar som gör hanteringen och design av innehåll mycket enklare. För att kunna personifiera kampanjer och ge användare personliga erbjudanden byggt på olika lojalitetssystem har också profilhantering byggts in i systemet.

Vi är helt enkelt stolta och väldigt glada över att kunna presentera wibrick 2.0!

32

 

NA-KD TESTAR WIBRICK® I NY POP-UP STORE

nakdKlädmärket NA-KD öppnar under december upp portarna för sin nya pop-up store i Linnéområdet i Göteborg. wibrick® kommer att finnas med som samarbetspartner då
NA-KD valt att testa vårt platsbaserade marknadsföringssystem.

Klädmärket NA-KD som just nu håller på med olika koncept på pop-up stores öppnar snart sin nya butik på Plantagegatan i Göteborg. Under december månad kommer man att installera wibrick® i butiken.
Med sikte på att utnyttja alla wibricks® fördelar, så inleder NA-KD med att locka sina kunder att installera wibricks® app genom en kampanj där man presenterar en digital kupongrabatt på 10% att uppvisa i kassan. – Det här blir ett bra sätt för NA-KD att testa wibricks® potential. Vi kommer att säkerställa att NA-KDs och deras kunders upplevelse av vårt platsbaserade marknadsföringssystem blir både engagerande och ögonöppnande, säger Karl-Johan Wirfalk, VD på Wibrick Solutions AB.

Inför starten av samarbetet tog vi även en pratstund med NA-KDs grundare Jarno Vanhatapio som ser mycket positivt på det nya samarbetet:

Varför har ni valt att satsa på wibricks® iBeacon-teknik på NA-KD?
Även om tekniken inte har slagit igenom i stor skala än, är vi övertygade om att denna typ av tjänster och teknik har framtiden för sig.

Hur kommer wibrick® användas av NA-KD och dess besökare?
För oss handlar det primärt om att kunna pusha ut engagemang och innehåll snarare än bara fokusera på rabatter. Det är primärt det som driver vår tillväxt.

Hur knyter wibrick® ihop NA-KDs starka e-handel med era pop-up-butiker?
Precis som vi använder våra besöks- och försäljningsdata för att förstå var vi bör placera våra pop-up butiker, så kommer vi använda datan från trafiken kring butikerna för att anpassa innehållet i butikerna. Det innehåll som engagerar målgruppen mest brukar oftast också betyda bäst sälj.

Tror du att platsbaserad marknadsföring har framtiden för sig?
Absolut! Vi har närmare 800 000
följare i våra sociala medier och jobbar aktivt för att brygga glappet mellan dessa och e-handeln. Pushnotiser är något kunderna i mobil marknadsföring redan anammat, så steget till att digitalisera den analoga upplevelse som shopping fortfarande är, faller sig därför bara naturligt. Men innehållet måste precis som i alla andra sammanhang vara relevant, engagerande och vältajmat.

Inom kort kan alla nyfikna modeälskare besöka NA-KDs nya butik, prova på wibrick® och få 10% rabatt på kläder, accessoarer, skor, skönhet och underkläder!
För mer information kontakta;

Wibrick Solutions
Karl-Johan Wirfalk, VD
kjw@wibrick.se

Joakim Flink, Sälj & Partneransvarig
jf@wibrick.se

 

Ny Premium Partner i Wibricks Partner Program

mclogga

Wibrick inleder ett spännande och nära samarbete med Music City!

Music City är en teknikfokuserad Premium Partner som är både flexibel och pålitlig. Och kan med 35 års erfarenhet ta fram fantastiska tekniska Multimedia lösningar.

Via Music City kan Wibricks kunder få lösningar för hyra eller köp av professionella ljud-, ljus-, bildutrustningar.

En perfekt partner för att skapa spännande och engagerande events, mässor, konferenser eller idrottsevenemang.

Music City kommer vara en viktig del i Wibricks Premium Partner och kunder kan med Music Citys teknik integrerat med Wibricks plattform skapa ett helt nytt sätt att kommunicera med sina kunder eller besökare.

http://www.music-city.se/

WIBRICK PÅ NORDENS STÖRSTA MULTISPORTANLÄGGNING

serneke

I hjärtat av Göteborgs nya idrottscentrum ligger nyss färdigställda och mycket imponerande Prioritet Serneke Arena. Multisportanläggningen är störst i Norden och inhyser bl.a. Intersport, Nordic Wellness, Eurotravel Sports och Kviberg Park Hotel & Conference. Nu har man valt att satsa på wibrick som verktyg för en smidigare kommunikation med byggnadens besökare.

Göteborgs Stads vision om att omforma det gamla regementsområdet på Kviberg till ett av Sveriges attraktivaste idrottsområden har lett till Prioritet Serneke Arena.
På 45 300 m2 yta och 7 våningar erbjuder multisportanläggningen all möjlig idrott samt även grundskola och gymnasium med idrottsinriktning.

Det pågående wibrick-testet gäller flera verksamheter på Prioritet Serneke Arena som inhyser sporthallar, skidanläggning, gym, föreningslokaler, skadeklinik, sportbutik, hotell, konferens, restaurang, bar och caféer för besökande spelare, ledare och familjer.
Wibricks platsbestämda kommunikation, som styrs genom Bluetooth, hjälper dig som gäst att navigera i den stora och mångfacetterade fastigheten och sänder ut relevanta meddelanden och erbjudanden beroende på var i byggnaden du befinner dig.
Allt du behöver göra är att ladda ner den kostnadsfria appen.

Välkommen att uppleva wibricks alla möjligheter i ett hus fullt av aktivitet!

Läs mer på prioritetsernekearena.se
Ladda ner appen här

Förhöj totalupplevelsen under arenabesöket

wibrick-elfsborg-bg

På arenan är det viktigt att all logistik fungerar väl. Många besökare ska in och ut från området på kort tid och mycket ska hinnas med under ett evenemang. Genom att placera ut beacons, kan du förhöja arenabesöket eftersom besökarna då har tillgång till all relevant information – i jackfickan.

Användningsområdena för Wibricks beacons är mångskiftande på arenor, med exempelvis uppdateringar gällande laginformation samt menyn i kioskerna och utbudet i merchandisen. När det vankas halvlek eller paus i evenemanget, kan modulerna skicka ut en påminnelse om att det snart är dags att åter inta plats. Tillfället ska vara synonymt med underhållning och enkelhet, vilket de Bluetooth-försedda modulerna starkt bidrar till.

Låt pushnotiser skapa mervärde

Välj mellan idag två olika varianter av pushnotis för evenemanget. Om du vill skicka ett meddelande redan när besökaren kliver in på området väljer du funktionen Välkomstpush.  När evenemanget är över och ett par dagar har passerat, kan du enkelt följa upp kontakten med ett meddelande av typen: Direktpush. Skicka då till alla besökare som var närvarande på arenan eller endast till en utvald grupp.

Navigera rätt med Wibricks karttjänst

Wibricks InMaps förser mottagaren med digitala kartor, verifierade av Google Maps. Systemet kan lätt anpassas för app, webbsida eller annan digital plattform, och kartorna är tillförlitliga under Google For Works certifiering. InMaps kan visa vägen till exempelvis informationsdisk, toalett och utrymningsvägar på arenan.

Sängexpo med wibrick i Åre

img_3237

Vår kund Sängexpo i Östersund ställde ut på Höstmässan i Åre helgen 23-25 september.
Med hjälp av Wibrick så presenterades Dutti Concept.

Spännande. Nytänkande och riktigt roligt. Lycka till och vi ser fram emot ett givande samarbete!