5 juni, 2017 Eva

WIBRICK- BRYGGAN MELLAN E-HANDEL & FYSISK BUTIK

Under modebranschens dag den 17 maj pratade Marco Wolters från GFK om den nya generationen C. The Digital Natives eller iBrainers som är uppvuxna med en telefon i handen. Den första generationen som shoppar-, kommunicerar- (sällan samtal utan via textmeddelanden) och lever större delen av livet genom telefonen tillsammans med andra iBrainers. Denna generation influeras och tar till sig information via sociala medier mer än genom någon annan informationskanal och vill även visa upp och dela sina inköp via sociala medier. Denna generation vet vad de vill ha och får sina idéer och sin konsumtionsinspiration från ”influencers” snarare än från några idoler. Med sina 8 sekunders uppmärksamhet per informationstillfälle är det viktigt att fånga deras uppmärksamhet direkt!

Wibrick Solutions AB är bryggan mellan den fysiska butiken och e-handeln. Vi ger konsumenten köpupplevelse dygnet runt och låter iBrainern fortsätta sin shoppingupplevelse via sin telefon. Wibrick underlättar delning för att visa upp sina inköp på sociala media och samlar samtidigt in värdefull information till företagen om deras köpbeteende.

Vill ni vara med att fånga upp den nya generationen och vill veta mer om wibrick är ni välkomna att kontakta någon av oss i Wibrickteamet.